torsdag 10 juli 2008

Min orkidé blommar så fint

För snart ett år sedan när jag fyllde 26 år så fick jag en orkidé av min älskade sambo. Den var jättefin och hade många fina blommor som blommade länge. Sen dog den som så väldigt många av mina blommor gör iaf de med blommor på. Den stod länge kvar i mitt vardagsrumsfönster i hopp om att den skulle ta sig igen men efter ett par månader gav jag upp hoppet. Min Mamma sa dock att jag inte skulle slänga den utan fortsätta vattna den några gånger i månaden med inte allt för mycket vatten. Jag ställde den bakom tv:n i fönstret uppe och vattnade den max en gång i månaden då den såklart blev bortglömd där bakom tv:n.

Så en dag i juni ser jag att det kommit nya gröna blad och till och med en vacker blomma. Så nu har blomman blivit förflyttad från skrymslet bakom tv:n uppe till köksfönstret nere.

Inga kommentarer: