fredag 4 juli 2008

Min Fredag

Japp då var det dags att återberätta dagen som gått.

Vi började med frukost ute på altanen i solen vid 10 tiden smörgåsar och te två glas juice och sen avslutade jag det hela med en kopp kaffe.
Sen bar det av till Birsta först in på systemet en sväng och sen vidre in på coop för att handla något gott att grilla. William hade fått "glasspengar" av farmor och för dem köpte han en starwars gubbe.
Efter att vi handlat färdigt åkte vi till plantagen och köpte blommor till mina blomlådor ute på altanen som jag glömt att plantera något i. Jag har planterat typ överallt men ändå glömt blomlådorna. Sen åkte vi hem och planterade blommor och efter detåkte vi vidare ut till stugan och stranden. Alla badade till och med Jens och Dante. Att William badade är ju ingen skräll men att jag och till och med Jens, som inte brukar doppa sig förren i slutet på augusti, tog ett dopp var verkligen det. Men det var riktigt varmt i luften och helt okej kallt =) i vattnet.

På vägen hem igen beslutade jag att jag skulle bjuda på dagen middag så vi stannade till på riviera pizza och köpte med oss kebab i olika former hem.
Sen var det dags för mig att åka till jobbet igen det kändes lite småjobbigt eftersom han varit så ledsen igår men han måste ju vänja sig att vara från mamma lite och det handlar ju bara om 4 timmar.
På jobbet var det ganska lungt men ändå mycket mer folk än igår det var jazzkväll och Svante sjöng och alla var glada.
När jag nu kom hem var det tyst. Dante sover i vagnen han hade varit lugnare idag och började inte skrika förren vid 22.30 då hade de gått ut och gått med honom i vagnen och där hade han somnat efter ett tag. William gick jag och nattade nyss, han är så duktig vår stora kille hjälper till med Dante och är så go. Jens ligger i soffan och tittar på nått på tv:n eftersom jag stal datorn av honom när han gick ut och "tog lite friskluft" .

Nej nu ska jag nog göra honom sällskap.
natti

Inga kommentarer: