torsdag 10 juli 2008

Starwars och paradisbad eller Birsta city =)

Igår splittade vi familjen i 2 delar.

Jens och William for till Ö-vik och gik på starwars utställningen som de har där nu och efter den så gick de till paradisbadet och badade resten av dagen. Jag kan ju tala om för er att William hade hur kul som helst, en superdag för honom, helt klart.




Jag och Dante tog med oss mina syskon och alla barn som hör till och åkte ut till birsta city. Storasyster köpte lite kläder till sin ungar sen gick vi på ur&penn och köpte lite hårsnoddar och sånt till småtjerna och till mig. Jag köpte även två par solglasögon ett par örhängen och ett halband men när jag betalde så vart allt fel. Jag fick gå tillbaka och klaga på att de tagit för mycket betalt på 4!!! av mina 6 varor. Solglasögonen stod det två stora skyltar om att de nu kostade 20:- men de tog 65:- st och hårsnoddarna kostade 5:- men de tog 10:- dvs att de sammanlagt tog 100 kr för mycket betalt av mig. Jag fick alltså betala 195:- fast det igentligen bara skulle kosta 95:- Det är inte vidare bra. Nåväl jag fick ju tillbaka mina pengar och solglasögonen kostade 65 kr egentligen dock så hade de satt upp fel skyltar och de kunde ju inte jag veta. Det stod "alla solglasögon 20 kr" så då fick jag ju såklart köpa dem för 20 kronor.
Efter detta gick vi på Mcdonalds och åt, det tog sin lilla tid kanske 30 minuter innan alla vi fått vår mat sen tog det väl säkert 45 minuter innan alla barn ätit upp.. suck själv åt jag upp på 5 minuter och var ju nästan hungrig igen innan alla var klar att gå.
Sen bar det av till leksaksaffären först lekplaneten sen Barnenshus det tog väl sisådär 2 timmar. Nu börjar alla vuxna bli lite less, det är varmt och svettigt Dante är trött och hungrig och gråter och jag börjar tappa tålamodet med allt och alla. Mina småsyskon har ledsnat för länge sedan och de gnäller nästan lika mycket som Dante. Men skam den som ger sig ännu är det inte dags för att åka hem. Nu är det glasstajm så vi tog med hela konkarongen (kan vara ett hemma snickrat ord) till drakenglass där supersmaskig glass serverades till alleman =) själ åt jag en kula blåfiskar glass. Och Dante fick amma lite så att han lugnade sig lite.

Nu äntligen bär det av hemmåt efter 5 härliga timmar på birsta city.

Inga kommentarer: