måndag 28 juli 2008

God morgon

Idag var Dante morgonpigg, det var såklart inte jag. Men efter att jag försökt få honom att somna om igen i över en timme så gav jag upp och klev upp jag med. Så nu sitter vi här och morgon surfar lite innan frukosten.

Jag kna ju berätta lite om min helg det har iof inte hänt så mycket men detta är ju en vanlig vardagsblogg så då kan jag ju berätta om mina vardagsgrejer. I lördags morse så åkte min sambo ner till Göteborg med sina vänner för att gå på konsert. Jag och barnen och mina syskon var på stranden halva dagen hur skönt som helst. Till lunch blev det sill och färskpotatis en riktig sommarlunch, jag ville ha jordgubbar och mjölk till efterrätt men dom jäklarna kostar ju 40kr!!! litern nu. Helt j-a vansinigt. Så snål som jag är så blev det inga jordgubbar.
På kvällen gick jag och Wille och Tanya på Kung fu panda på bio.

Igår gjorde jag ingenting vi hängde i stugan hela dagen. åkte hem en snabbis för att boka ett hotell men när jag kom hem så fanns det inte något ledigt rum kvar där. Hittade ett annat hotell ett annat datum så vi får väl se om vi tar det istället, det är säkert fullt när vi väl bestämmt oss.
På eftermiddagen kom Malin, Tomas och Nova förbi med fika, trevligt trevligt. Jag har inte träffat dem på evigheter tror att det var när Nova döptes som vi sågs senast. Vi pratade om att åka till stockholm tillsammans vilket skulle vara supertrevligt men vi får väl se vad som händer. Vi brukar ju ha svårt att planera in att träffa varandra här hemma så en stockholm resa kommer ju knappast vara enklare. =)

Nova och Dante sitter och snackar


Jens åkte hem vid 18 tiden fick dock bara med mig mina ena son den andre ville inte följa med hem han ville hellre vara kvar med mormor och morfar i stugan. Jens kom hem strax efter mig och vi ägnade resten av kvällen till chips ätande och tv-tittande.

1 kommentar:

Emma sa...

Hello. Hoppas ni haft en bra helg :) Och vet du.. jag kom ihåg lappen :D