onsdag 2 juli 2008

Stugan

Jag har varit i stugan ett par dagar så det är därför jag inte har skrivit något nu på ett tag. Jag har varken internet eller dator där och det är faktiskt ganska sönt,då kan man ju umgås och spela kort eller kanske till och med monopol om någon har lust. Nu blev det iof varken kort eller monopol för min del men mina yngre syskon spelade kanasta, det kan inte jag och jag fattade ingenting.

Nu har jag fått alla me and i kläder också, dom var jättefina. Wille tyckte om alla sina kläder utom en det var formel 1 tröjan så den säljer jag till någon annan som uppskattar den.
Till Dante fick jag ett par oranga shorts, ett par blåa byxor med en fotboll på, en t-shirt med en dino på, och en grön tröja med en pirat på. Det var bara 4 plagg till Dante så jag mailade om det och de svarade snabbt att de genast skulle skicka ett till mig. Super duper...

Idag har vi varit på gatufesten hela bunten ovh gick på "tivolit" med barnen, mest william då såklart. William och Dante fick dra i varsit snöre (vinst varje gång) och fick en mjukis mus och en hund. Sen åkte William en liten larv (den ser ut som en larv) bergochdalbana och virvelvinden tillsammans med Jens. Efter detta tog vi oss en promenad till hang loose där Jens köpte sig en ny tröja och en keps och William köpte ett halsband till sig själv.
Jo vi köpte ju supergod glass i ben&jerry ståndet också, så vi satte oss där i deras sackosäckar och åt glass tills vi mådde illa. Det var inga småglassar kan jag lova och ack så gott.
Sen var vi med och tävlade på knäckehjulet vi fick stjärnvinst vilket betydde att vi vanna alla tre (dante fick inte vara med) så vi fick varsin keps och varsit litet paket med knäckebröd från leksandsbröd, tack så mycket.
Vi hade även tänkt att äta langos vilket är ett måste på gatufesten, men efter all ben&jerry glass så orkade vi inte det, tyvärr. Vi får göra langos någon dag här hemma istället.

I morgon ska jag jobba =)
Så Casa här kommer jag igen. Det är visserligen bara en kort stund men jag kan inte jobba så länge ännu eftersom jag fortfarande bär med mig Dantes huvudsakliga mat. Men 4 timmar Casa blir det i morgon och sen blir det 4 timmar till på fredag.

Inga kommentarer: