tisdag 15 juli 2008

Kalas, kalas och kalas

Ja så är det när man är barn det är kalas båda här och där hela tiden. Eller dom kommer i flock liksom i vintras så var det en bunt sen har det varit något enstaka nu i vår och nu är det 3 stycken på en vecka. Men det är ju roligt och vi har ju inget annat för oss så det är klart pojken ska gå på kalas. Något som är svårt dock med dessa kalas är ju att fundera ut vad och för hur mycket man ska köpa till födelsedagsbarnet. Jag köper nog oftast alldeles för "dyra" presenter köper man för en hundralapp eller är det 50 spänn som är den magiska gränsen. Självklart är det ju upp till var och en hur mycket man vill spendera men ändå jag hade uppskattat en regel =), det hade underlättat för mig. Nåväl jag har kommit på ett sätt att slippa fundera på hur mycket och vad man ska köpa jag skickar helt enkelt Jens på paket shopping istället, det var ganska enkelt löst.

Inga kommentarer: