torsdag 24 juli 2008

kinamat

Mmm idag blev det kinamat till lunch.. gott gott.. Det var riktigt länge sedan..
Det var sådan lunchbuffé och självklart åt jag långt mycket mer än vad min mage klarar av så nu är jag super duper mega mätt nästan på gränsen till illamående trots att det är 3 timmar sedan vi åt =)
Det blir ingen middag idag.

Men eftersom vi hoppar middagen så tar vi istället lite te och kanske någon smörgås ikväll. Jag älskar te och har nästan alltid ett gäng olika sorter hemma allra helst rött te men grönt och svart är gott det med.
Jag har nyss köpt hem en bunt med olika teer det blev :

2 röda te-sorterer: Vår Dröm (Smaksatt med Svartavinbär, Citrusfrukter, Rabarber, Grädde, Solros, Rosor och Blå Malva.) och Karibisk Blandning. (Melon, Päron, Kiwi, Solros, Blåklint.)

2 gröna te-sorter: Regnbågste(rabarber, äpple, kanel och grenadin samt rosor, blåklint, banan/månströssel) och söder te (tropiska frukter, blåklint, blå malva, jasmine-, ringblommor och rosenblad.)

Ett frukt te: Mormors fruktblandning (smultron-, hallon-, rabarber/gräddarom. Malva-hibiscus, nypon, äppelbitar, samt blad från björnbär, svartvinbär och syrenblommor.)

Och ett svart te: Äppelkaka (äpple, kanel och vanilj.)

Så jag har lite ta att smaka på nu. Grönt Chai te är nog ändå alltid det godaste men annars så gillar jag sådan fruktiga smaker =) Så vi får väl se om jag hittar någon favorit. Sist jag handlade lyckades jag att köpa ett te som både luktade och smakade skurvatten =).

Inga kommentarer: